Monday, February 10, 2020

Kembara 6 Hari di Seoul, Korea - Part 6


Hari terakhir di Seoul. Tengah ari jam 12 baru kitaorang keluar umah usung beg2 yang dah penuh. Flight malam nie jam 12 tengah malam. So apa nak buat ader lagi 12 jam nie.hihihi...So, kitaorang decide untuk berjalan dan lepak di Gyeongui Line Forest Park. Kebetulan cuaca aritu agak mendung dengan angin yang kuat.mungkin tempias dari taufan Busan semalam kot. Lepak makan bingsu dulu, pastu coffee pastu makan di Mr Halal Guys. Memang sedap kat Mr Halal Guys. Kenapa la ari terakhir baru nmpk Mr. Halal Guys di Hongdae nie.

Dari Station Hongik University nie memang ader direct keretapi laju ke Incheon Aiport. Jadi agak memudahkan urusan. Sampai airport, lepak2 jap, check in barang n kalau boleh masuk ke boarding area trus. Sebab memang beratur panjang untuk lepas imigresen. Alhamdulillah, kami dapat express pass sbb bawak kanak-kanak dan warga emas. Untuk satu pas boleh 3 orang. kami dapat 4 pass maka dapat la selesai cepat ke laluan express. Dari pintu perlepasan itu perlu naik train lagi untuk ke terminal yang kita akan berlepas. Pastikan anda berada di terminal yang btul. Untuk makan malam x jadi masalah, di terminal 1 nie ader satu kedai Kervan Turkish Restaurant. Kebetulan kami pelanggan terakhir sebab dah nak tutup, pekerja kedai tu telah sedekahkan Fries goreng extra untuk kami. Rezeki malam terakhir bermusafir. 



Alhamdulillah, kami selamat tiba di Malaysia pada jam 5.30pagi waktu Malaysia. Tamat la sudah perjalanan kami ke Seoul, Korea selama 6 Hari 5 Malam. Satu kenangan yang akan terus kekal diingatan.

Tumpang Lalu Untuk Iklan.... 
Untuk mendapatkan Jamu Mutyara dan Jiwakukids serta konsultasi PERCUMA. 
Penghantaran ke seluruh Malaysia

1 comment: