Tuesday, June 4, 2013

Bandung 2013

Sebln dh rupanyer x update blog nie...kesibukan melanda diri. hihihi...ulang alik blk kmpg jer. ngan antar anak blk kmpg, pastu g bercuti n blk kmpg lg amik anak n last skali adik ipar bertunang plak..pergh...mmg bz giler. so, arini nk mula skit2 pasal aktiviti g berholiday bersama hubby. kali nie pilih untuk g bercuti ke Bandung, Indonesia.

Urusan pertama adalah beli tiket flight....yg pasti dengan AirAsia. Untuk dua org termasuk makan n luggage rm600. kira ok la tu. pergi n balik kan. Luggage plak 40kg..harap2 mencukupi utk bwk blk semua hasil garapan di sana nnt..Hampeh sbnrnyer sbb exceed gak 5kg.sbbnyer beli kartika sari plak sblm blk.kena ler byr kat kaunter check in tu... kadar bayaran yg dikenakan adalah Rp155k untuk 1kg yg exceed. mmg rugi kat sini...disarankn untuk korg2 yg plan nk g biar amik lebey luggage tu tp jgn kurang..kiranyer cmnie ler...
Amik kg luggage lebey, barang kurang = rugi dalam beraper puluh jer
TAPI
Amik luggage kurang, barang lebey = rugi dalam ratus tu. x main dah puluh2 nie.

Kat airport gak nnt sblm blk, kita kena bayar utk airport tax Rp75k/person.so, standby duit utk tax yer sblm blk...jgn blasah shopping semua kat sana.

Urusan kedua yang perlu disettlekan adalah bilik. Untuk bilik plak saya pilih untuk menggunakan khidmat Booking.com. dengan booking.com kita hanya perlu buat tempahan melalui website n masukkan no credit card utk secure kita punyer booking.diorg xkn deduct dr credit card kita selagi kita x check in. Dh usha2 kat dlm booking.com tu maka hati ini terpaut untuk menginap di Gino Feruci, Jalan Braga, Bandung. Sbb utama memilih hotel ini adalah disebabkan biler search kat Google, tgk hotel ini baru jer memulakan operasinyer last year.tgk gambo2 dia pun menarik n yg plg penting berpatutan. harga utk semalam dlam RP500k lebey. kiranyer untuk penginapan kitaorg 3mlm adalah Rp1.6juta.hihihi...trasa kaya sebentar.
Urusan Ketiga adalah mencari Pak Supir yg bagus n boleh kita percayai. Nsb saya baik sbb one of my friend slalu ke Bandung atas urusan perniagaannya.so, dia suggestkn untuk saya amik Pak Supir yang slalu dia amik. Call dia n dia ready utk bawak kitaorg selama 3 hari di sana dengan kadar bayaran Rp400k sehari. kita hanya perlu byr utk duit parking jer. yang lain semua dia tanggung. Tapi biler sampai pagi yang sepatutnyer Pak Supir tu bwk kitaorg, malang plak biler bapak dia x sihat di kampung n dia perlu pulang ke kampung. tp x perlu khuatir sbb semua dia dh settlekan.dia dh carikan kawan dia sbg ganti untuk bawak kitaorg. Mulaler perkenalan kitaorg dgn Pak Supir yg baru iaitu Pak Untung. Mmg untung ler Pak Untung nie.
Urusan Keempat perlu pastikan yang pasport kita masih valid dlm tempoh 6 bln akan datang. klu tak korang x lps kat imigresen yer....
Urusan Kelima tukar duit...pengalaman saya, klu korang nk tukar duit better tukar tengah minggu yer. klu ujung minggu rate tinggi skit klu dibandingkan ngan hari bekerja...biler tukar beza gak dlm RM20. hihihi...dapat beli memcm dh ngan rm20 tu kat sana.

Nnt saya pikir lagi aper urusan lain lagi n akan diupdate slalu yer...next post akan mula citer pengembaraan kitaorg ke Kota Bandung plak k...

Bandung Day 1
Bandung Day 2
Bandung Day 3
Bandung Day 4

Tumpang Lalu Untuk Iklan
Untuk mendapatkan Produk Shaklee dan konsultasi PERCUMA.
Penghantaran ke seluruh Malaysia

1 comment:

1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.