22 Oktober 2011 - Home Dec 2011 berlangsung perlu bayaran RM1000 utk booking harga yang sama cam exhibition. Masa nie katanyer penghantaran utk dlm Klang Valley dan installation percuma.3 November 2011 – Installer g ukur keluasan untuk kitchen cabinet n wardrobe.Katanyer lps ukur Kubiq punyer sale person will call to confirm design.
19 November 2011 – Went to Kubiq showroom to confirm design. Itu pun selepas hampir seminggu chase utk dptkn design. Lps dh confirm design sales person wat calculation n yg mengejutkan dia just mention yang kitaorg kena bayar utk delivery & installation.biler query apery g dia beritahu ms HomeDec trus cakap kata yang promotion ms tu bkn percuma tapi Cuma ader potongan harga utk delivery & installation..still ok lg. pastu bleh plak kata kena wat full payment utk proceed order.so weird.so, kitaorg pun wat ler full payment n dia janji utk delivery on 10 december 2011.
13 December 2011 – baru deliver person call nk antar barang ke umah. Itu pun setelah saya call sales person.
15 December 2011 – Installer datang utk install barang2 n on that day baru saya tahu yang installer nie Cuma pasang cabinet n solid surface akan dipasang oleh orang lain.itu pun setelah saya call sales person tu n tanya tentang solid surface. Paling mengejutkan dia just bagi no phone installer solid surface tu utk saya call n set appointment. What the hell.it’s like I’m the sales person for them. How come customer who are pay you have to work for u. bodoh..
16 December 2011-bleh plak installer call bgtau saya kata sliding door utk wardrobe yang Kubiq antar tu salah ukurannyer. So, diorg kena replace n yang bestnyer lagi ader gak lg bhgn2 wardrobe tu yang x cukup.
17 December 2011 – Sales Person from Kubiq call mention untuk kitaorg tambah RM78.00 sbb ader nk kena tambah order untuk bhgn yang x cukup. Diorg yang salah kira, kita plak yang kena tanggung cost tu..Ader patut ker.
20 December 2011 – Hood, Hob and oven jenama fortile pun beli melalui diorg. Konon nk senangkn kejer kita skali arung nnt diorg nk pasang senang.rupanya sshkn kita blk. Bleh plak kita yg nk kena call org fortile tu biler nk dating antar barang yer. Arini ler baru diorg nie dpt antar barang2 nie semua.
9 January 2012 – arini baru delivery person tu datang antar barang yang silap ukur tu ngan barang yang x cukup tu yer. Bleh plak biler masa saya keep calling sales person untuk delivery nie dia mentionkan yang sbb umah saya jauh jd xder org nak antar.itu masalah saya ker.korang dh amik duit senang2 nk lps tangan.
10 january 2012 – nasib ler installer tu sangat baik datang gak untuk settlekn cabinet dapur n wardrobe kat umah saya secepat mungkin n orang yang nk pasang solid surface tu dapat siapkan juga kerja dia.Dlm kes Kubiq nie hanya installer2 yang diorg subkn nie yang terbaik..
DING DONG DING DONG..SEBLN YER UTK DAPATKAN KITCHEN CABINET N WARDROBE SETELAH KITA SENDIRI YANG PENAT BUAT KEJER WALAUPUN KITA DH BAYAR DIORG…
Nota Kaki : Rasanya pengalaman pahit bersama Kubiq telah setahun berlalu...Berharap dan mengharapkan agar terdapat penambahbaikan dalam sistem pengurusan Kubiq sendiri agar xder lagi customer2 Kubiq yang akan lalui seperti aper yang telah saya lalui...
Tumpang Lalu Untuk Iklan....
VCO Treenea, Alpha Lipid SD2, Shaklee & SF Beauty/Significant
perghh...nasib baik awak note down kat blog awak ni..
ReplyDeletesaya pun mcm dah plan nak buat kat kubiq..sbb nmpk mcm reasonable price..
thanks..thanks..
harga mmg reasonable,tapi mmg penat awak..it's better if kita cari org yang kita byr n diorg yg uruskn semua smpi siap...pengalaman saya ngan diorg mmg ding dong..lastly sbb saya dh penat nk berurusan ngan diorg saya appoint org lain trus utk siapkan hos piping, cover piping, psangkn hood n hob n plumbing..
Deletebetula la..nasib baik awak sudi berkongsi pengalaman awak dengan kubiq...sy baru je jumpa kedai dorang ni..ingat nk amik dgn dorang sbb nmpak harga within kemampuan..rupanya ada jg bad reputation..tima kasih ye..
ReplyDeletesorry disturb n menyampuk... acctually tu branch mane? n i think x semua kot sale person die macam tu... n ag 1 i pon gna kebinet KUBIQ tp teratur je... i rasa sale person x terang kn dgn jelas pasal 3rd party at u... memang pon kita sendiri kne kol delivery man dan installer sendiri... tu memng procudere KUBIQ.. cara kubiq nk kita sebagai pengguna tahu ape yg kita bayar.. x buta buta bayar tp mx tau ape yg kita bayar.. tht y la pembayaran installer n delivery berasingan..... heheeeehehehe
ReplyDeletehttp://akuntukku.blogspot.com x semua sale person mcm tu.... lg pon kita sebagai pengguna kena prihatin jugak... memang kita nk mudah tp jgn terlalu mudah sgt sampai 1 masa kita x tahu kita bayar untuk ape.... hehehehehe
ReplyDeleteBetul kata Miss C.S.A , boleh admin state kan Branch Kubiq yang mana..sebab kalau u buat statement macam ni, takut semua tak boleh carik makan..mohon jasa baik yer...huu..
ReplyDeleteThanks a lot dear...td berminat ttg Kubiq...pastu dh baca pengalaman u ni oh my its worsttttttt....thanks a lot
ReplyDeleteYang benar nya, consept Kubiq tu diy. Olih kerana kebanyakan tak tahu diy, kubiq branch supply pemasang untuk customer. Jikalau customer nak customized, mesti lah binchang dengan teliti dengan branch tu. Tak adil lah, blog merata rata kerana tak memahami koncept diy tu. Yang salah tu, satu branch. Mungkin kerana boss branch tu sendiri tak pandai dan harapkan pemasang dia tu bolih bikin magic lah. Tiap tiap branch tu tak sama owner.
ReplyDeleteYang saya tahu, kubiq tu sangat menjimatkan. Kubiq quote saya dapur budget, $6,000, yang lain, $8,000 - $10,000. Bedza nya banyak. Yang saya dapat tahu, quality mereka tu dekat dengan ikea. Lagi pun Kubiq tu buatan Malaysia dan quality Malaysia sekarang ni juga di kenali di dunia.